Monday, May 16, 2016

bulan ini dua tahun yang lalu....

bulan ini... dua tahun yang lalu...

aku membentangkan jarak denganmu. dari pertemuan setiap hari, setiap pekan dan tiba tiba semua tak lagi sama.

aku masih mengingat keletihan yang kau lalui untukku, peluh yang mengalir selepas kuliahmu diakhir pekan untuk menemuiku.... dan bulan ini dua tahun yang lalu. aku pergi.....

kau selalu begitu, tampak kuat untukku, kau menahan semua duka dan sedihmu untuk meringankan langkahku. kau tidak mau menjadi beban bagiku... kau selalu begitu....

satu jilid buku dan sepucuk surat kau sematkan ditanganku saat aku pergi, IQ84 "Manusia belajar mencintai dirinya sendiri dengan mencintai dan dicintai orang lain" ya kau telah mengajarkanku itu.

kau menjadikanku apa adanya aku,

aku dan kebodohanku

kau dan ketegaranmu

maafkan aku....




No comments:

Post a Comment